Torremolinos 2008

Begin januari van 2008 hebben we onze zomervakantie geboekt. Eindelijk weer lekker op vakantie. Onze huwelijksreis in 2005 is onze laatste ‘echte’ vakantie geweest. Tussendoor nog wel een weekje naar de sta-caravan geweest. Die hebben mijn schoonouders in Haaksbergen staan.

Dus werd het wel weer tijd om lekker een paar dagen weg te gaan.

Maar ja,…. Waar willen we heen. Terug naar Florida…. of terug naar Mexico….. Die twee blijven toch heel erg trekken hoor alleen kost dat natuurlijk wel even wat meer centjes. Dus besloten op dit jaar maar binnen Europa een bestemming te vinden. Griekenland of Turkije…. Nee daar zijn we al geweest en hadden we geen idee in. Spanje… Zijn we allebei nog niet geweest en willen we best wel naar toe.

Dus ik de reisfolders gehaald (een paar dagen voor Kerst 2007) en op zoek naar bestemmingen in Spanje. Salou en Llorett de Mar waren net even iets TE commercieel en te jeugdig zeg maar. Dus verder zoeken. Benidorm, Fuengirola, Malaga, Marbella of Torremolinos. Zoeken, lezen, zoeken, lezen en zo maar verder op internet. Uiteindelijk kwamen we op of Fuengirola of Torremolinos. Een paar appartementen uitgezocht en in het nieuwe jaar (2008) een afspraak gemaakt met Heide. Van reisburo Globe in Wieringerwerf. Eerst maar even vragen wat het verschil is tussen deze twee badplaatsen. Toen Heidi zei dat er in Fuengirola meer oudere en gezinnen met kinderen komen was de keuze heel sneel gemaakt. Want dat is iets wat wij dus absoluut niet willen hebben. Dus Torremolinos. Aan de Costa Del Sol.

Appartement uitgekozen, aan de boulevard en het strand en op een paar minuten lopen van het centrum La Carihuela. Appartementen complex Bajondillo.

Moeten alleen nog een paar weken geduld hebben voordat we die kant op gaan. Maar 1 ding is zeker:

We gaan 10 dagen op vakantie en gaan goed genieten van het heerlijk, warme weer en lekker languit op een bedje bij het zwembad.

Geef mij maar alle dagen zon…..!!!!!

E Viva Espana!!!!!

Hoe was Torremolinos?

HET WAS FANTASTISCH!!!!

Dinsdag 24 juni en Woensdag 25 juni 2008:

Voor mij is de vakantie vandaag begonnen en Raymond moest nog een dagje werken. Ik heb mijn normale dingentjes in en om huis gedaan, laatste spullen ingepakt en tegen de avond het eten klaar gemaakt. Tegen vijf uur werd ik gebeld door de taxicentrale dat we die nacht al rond 1 uur werden opgehaald om naar Schiphol te gaan. Onze vlucht, de OR165 van ArkeFly, ging om 05:30 uur. Mooi op tijd dus.

Na het avondeten nog even bij mijn ouders geweest om gedag te zeggen, thuis nog even douchen en ja, dan is het wachten. De taxi kwam iets te laat want kon ons huis niet vinden. (is ook lastig hoor) Er zaten al twee dames in de taxi en moesten ook nog naar Heerhugowaard en Egmond. Dus nog een best ritje te gaan. Ondanks de rit door Noord Holland kwamen we ruim op tijd aan op Schiphol. Inchecken ging vlot en de paspoortcontrole was ook zo gedaan. Op Schiphol wat rond gelopen en wat gegeten. Na nog een paar keer na de wc te zijn geweest liepen we naar de gate toe. Instapkaarten controleren en na een kwartiertje mochten we het vliegtuig in. Voor het eerst met ArkeFly vliegen en ik moet zeggen, het was allemaal keurig verzorgd. De vlucht verliep verder voorspoedig. Gelukkig toch nog even kunnen slapen want ja, we waren tenslotte al heel wat uurtjes op.

Na de landing konden we snel het vliegtuig uit, richting de bagagebanden, onze koffers ophalen. Blijft elke keer toch weer spannend. Zullen de koffers ook meegekomen zijn. en ja wel, al snel kwamen onze koffers op de band onze kant op. Aan de Hallond International hostest gevraagd welke kant we op moesten en zij wees ons gelijk ook de bus aan waarin we mochten plaats nemen. Rond de klok van 8 uur reden we vanaf Malaga Airport naar Torremolinos.

Om half negen waren we in het appartementencomplex Bajondillo. Er waren nog meer mensen van onze vlucht die ook in het complex vakantie zouden gaan vieren. Het inchecken ging soepel, gelijk een kluisje geregeld en we konden waarempel gelijk naar onze kamer. Een 2-kamer appartement. En wel op de 8ste verdieping. Wow, dat zal best hoog zijn. Naar de lift toe en op naar verdieping 8. Ons appartement had een oppervlakte van 77 m2 dus echt wel de moeite. Maar goed, daar betaal je ook iets meer voor dan een 1-kamer appartement van 32 m2.

Uitzicht vanaf ons balkon

Nadat we eindelijk, na een lange dag en nacht, op onze kamer kwamen eerst maar even ons omgekleed en even bijkomen van de reis naar Torremolinos. Het appartement was echt super, ruime kamers, royale badkamer met bad met douche, toilet, wastafel en zelfs een bidet, een mega balkon welke aan de voor- en rechterzijde zat. Alleen de keuken was helaas iets minder. Al was het een meter breed dan was het veel. Maar goed, we hadden een koelkastje, twee gaspitjes en een spoelbakje. Het bovenkastje was daar-en-tegen goed voorzien van e.e.a. aan serviesgoed en ander keukengerei.Maar ja, koken doen we toch niet en als de koelkast het gewoon doet hebben we niet meer nodig.

Zodra we klaar waren met wat gegrut zijn we op verkenning gegaan in Torremolinos. Eerst een klein deel de trap op het oude gedeelte in van de stad en daarna een deel van de boulevard bewandeld. Even bij de toeristeninfo een plattegrondje van Torremolinos en La Carihuela gehaald en wat boodschappen gedaan. Na onze eerste wandeling de zwemkleding aangedaan, handdoekkie en de zonnebrand mee en een mooi plekje uitzoeken rondom het zwembad. Waarna we gelijk onze eerste duik namen. Tjee zeg, wat was dat lekker na zo’n vermoeiende dag en nacht.

De middag hebben we verder bij het zwembad doorgebracht. Dat was eigenlijk het ‘echte’ begin van de vakantie. Heerlijk languit op een bedje bij het zwembad. Tegen de avond zijn we gaan douchen. Want dat was wel nodig na de lange dag, nacht en het zwemmen/zonnebakken.

We zijn eigenlijk gewoon gelijk richting La Carihuea gelopen. Voor onze vakantie hadden we nog een aflevering van Nu we er toch zijn op vakantie gekeken en daar hadden we eetcafe De Klikspaan in gezien. Daar gingen we maar naar op zoek. En gauw gevonden. Tafeltje uitgekozen en zitten. Eerst maar een biertje, proosten op de vakantie! Het was een heerlijk, koud biertje. Menukaart ingezien en ons diner besteld. Inmiddels waren we al ruim 36 uur wakker dus een knappe maaltijd konden we wel gebruiken.

Na het eten even lekker uitbuiken met een kopje koffie, zijn we de halve finale in het cafe gaan kijken van het EK voetbal 2008. Duitsland – Turkije. Duitsland won met 3-2. Duitsland in ieder geval door naar de finale. Nu maar afwachten hoe het donderdag gaat verlopen met Spanje tegen Rusland.

De voetbalwedstrijd was af en voor ons de dag eigenlijk ook wel. Afgerekend (an dat viel echt heel erg mee, het is daar echt niet duur, zo als vele zeggen) en opweg terug naar Appartementencomplex Bajondillo. Op de terugweg nog een een Ben&Jerry ijsje gekocht. Als toetje op deze dag. Nou, dat heb ik geweten. Waarschijnlijk door alle stress, warmte en vermoeidheid….. Ik nam 1 hap van het ijsje, mijn maag draaide tig keer door de rondte en….. Ik konnen rennen naar een wc. Maar ja waar vind je die. Een strandtent was nog open en ik naar binnen. Met mijn billen tegen elkaar aan geknepen vroeg ik in mijn beste engels of ze een wc hadden en of ik daar gebruik van kon maken. Tuurlijk, dat was geen probleem. Al denk ik dat ze na mijn sanitaire stop daar wel anders over dachten. Haha. Maar goed, ik was een hoop ellende kwijt en voelde me weer helemaal toppie! We konden rustig onze weg verder bewandelen naar “huis” toe. Nog wat foto’s gemaakt van ons uitzicht vanaf het balkon bij nacht en daarna naar bed en en wat hebben we heerlijk geslapen.

EINDE DAG 1 – voor alle foto’s van deze dag zie fotoalbum Torremolinos 2008

Donderdag 27 juni 2008:

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben worden we allebei weer fit wakker. Maar ja, na zo veel uren wakker dan wil je ook wel even slapen. De dag ervoor hadden we al en en ander aan ontbijtspullen gehaald dus Raymond aan de Weatabix en ik aan een broodje met kaas, broodje met ham eneen glas melk. Het is even iets anders dan we van thuis gewend zijn maar het was een goed ontbijtje.

Badkleding aan, handdoeken in de tas, wat tijdschriften en een fles water mee en op naar het zwembad. Vandaag gaan we lekker niets doen. Ja, een beetje zwemmen, boekje lezen, lekker dom om je heen mensen kijken, maar weer even zwemmen, tijdschriftje lezen. En zo zijn we de dag door gekomen. Helemaal tot rust komen. Dit is pas vakantie houden!

Tegen de klok van vieren zijn we naar de kamer gegaan en hebben daar weer heerlijk gedouched (er kwam tenminste een hele beste straal water uit de douchekop vandaan), schone kleren aan en maar weer richting La Carihuela. Daar waren we de eerste avond al wel achter. Dit was de place to be voor de avonden en nachten door te brengen. We vonden het alleen bij De Klikspaan niet zo heel gezellig (laat ik het zo zeggen, de meeste (vaste) klanten die daar kwamen was nou niet echt bepaald het volk waar wij ons tussen thuis voelden) dus maar op zoek naar een ander eetcafeetje. Op internet hadden we al het nodige gezien en zo kwamen we terecht bij Eetcafe Het Treftpunt. Nou dan daar maar het terras op en kijken hoe en wat daar. De menukaart was in ieder gevaal naar onze zin. Gewoon lekker en simpel. Van pannenkoeken tot een biefstuk en van spagetti tot zeetong en kipsate. En die laatste dat leek me wel wat. En ja hoor, ik had een hele goede keuze gemaakt. Ongelooflijk wat was die lekker. Ook het personeel wat hier rond liep was wel even een stukje sympatieker dan de vorige avond. Na het eten weer een kopje koffie en wat was dat lekker zeg. We besloten na de koffie maar door te schuiven naar binnen en plaats te nemen aan de bar. Er hingen een paar flatscreen tv’s dus hier konden we vast wel de halve finale EK voetbal kijken tussen Spanje en Rusland. En ja, voor wie ben je dan op dat moment…… Voor Rusland, de coach is toch Hiddink….. Of voor Spanje, omdat we daar nu op vakantie zijn. Lastig hoor. Ach de beste mogen winnen. En dat werd dus Spanje. Wat een feest. Dus de finale op zondag 29 juni zal dus gaan tussen Duitsland en Spanje. En ja dan is de keuze heel snel gemaakt voor wie we die dag zijn natuurlijk!! We zijn tenslotte in Spanje dus zijn we voor Spanje.

De avond vorderde en het werd steeds drukker en gezelliger. We zaten lekker aan de bar een biertje te drinken, beetje ouwehoeren met een ene Slivia en Piet (komen we later nog op terug) en later kwam er nog een stel naast ons zitten. Binnengekomen omdat er Boswandeling en Jupiler werd geschonken. We raakten met ze aan de praat en al snel wisten we dat we met een ene Joost en Anouk te maken hadden. Kwamen uit Nispen en Oud Gastel (Brabant), 21 jaar jong en zaten in hetzelfde complex als wij. We hadden echt werkelijk waar de grootste lol met elkaar.

Het werd in cafe Het Trefpunt en hele gezellige avond maar ja, het was al sluitingstijd en dus moesten we wel weg. Maar de pret was daardoor echt niet verdwenen hoor. Samen met Joost en Anouk liepen we richting Bajondillo. Onderweg lagen er een tal van bootjes op het strand. En ja, die vroegen er gewoon om om beklommen te worden. Dus ik samen met Anouk het strand op, elkaar helpen de boot op te komen en tadaaahhhh, de scene van de Titanic was er niets bij. Ondertussen stonden Joost en Raymond de nodige foto’s te maken.

Na dit spectakel liepen we verder. Heel veel lachend liepen we over de boulevard. Joost met een takje in zijn handen ( het verhaal: In spanje lopen vrouwen rond die je toekomst willen voorspellen. Ze hebben een takje van e.o.a. plantje in hun handen en daarmee kunnen ze je toekomst lezen op je hand. Het is gewoon een oplichterspraktijk want als de ene met dat takje je hand staat te bestrijken, staat er een andere je tas leeg te rousen als je pech hebt. Joost en Anouk waren daar dus bijna ingetrapt dus zodoende het takje…..), Anouk en ik gierend van het lachen en Raymond met het fototoestel in de aanslag. Onderweg nog even een sanitairestop gehouden (dit keer niet voor mezelf) en zo liepen we verder. Midden in de nacht lallend over de boulevard. En ja hoor, nog een bootje. Dit is het toeristische oogpunt van Torremolinos en ook daar moesten we zo nodig weer opklimmen. Anouk meende nog hoger te moeten maar dat lukte niet helemaal. Op het moment dat we alweer naar benenden klommen, kwam de politie ook nog even langs. Ze zwaaiden en reden gewoon door. Pffffuuujjjjj. Daarna zijn we maar “rustig” verder gelopen maar tjee zeg, wat een avond. Wat hebben we een lol met elkaar gehad. Afgesproken dat we in ieder geval samen naar de finale van het Ek gaan kijken en wel bij Het Trefpunt.

Ieder ging zijn eigen kant op in het appartementencomplex, welterusten en tot morgen!